یکشنبه ۱۵ دی ۸۷


"معجزهء خاموش" تصویر رویایی از عاشقانه ها و پیامی از امیدها و آرزوها ... ارمغانی بی واسطه از داریوش


11.jpg


پس از 4 سال ، انتظار ها به پایان میرسد و در 15 ژانویه 2009
آلبوم جدید داریوش ، به نام " معجزهء خاموش" به طور رسمی از طریق کمپانی " دی بی ام انترپرایز"، که داریوش خود تأسیس نموده، منتشر خواهد شد.
با توجه به اینکه گذری بر تاریخ هنر همیشه نشان از ضربه های متعددی دارد که یا به دلیل بی توجهی و برخورد ناکارآمد، و یا به دلیل عملکردهایی چون سانسورآثارهنری و فرهنگی ، و یا فیلترکردن تارنامه ها به هنر و هنرمندان وارد آمده، بخصوص در بخش موسیقی ، هنرمندان قربانی برخوردهای غیر اصولی دست اندرکاران هنری هم بوده اند، و همیشه شاهد به تاراج رفتن آثار خود بوده اند.
داریوش از معدود هنرمندانی است که همیشه در کارهای هنری و اجتماعی هدفمند بوده، و همواره آرمان خواهی او به منزله ملموس ساختن واقعیت زندگی برای دیگران بوده، این بار نیز با ارائهء آلبوم جدید خود " معجزهء خاموش" که بازتابی است از حقایق و عواطف ما ، در بیراهه ها، از واسطه ها گذشته ، و راهی را پیش گرفته است تا با مخاطبین خود مستقیم در رابطه باشد.

جوانان : از تولد " دی بی ام انترپرایز" برایمان بگو، و چرا 4 سال طول کشید تا به دلتنگی دوستدارانت پایان دهی و با کمپانی خودت این آلبوم را ارائه دهی؟

داریوش : همانطور که اشاره کردید، سالیان مدیدی بود که در جو موجود در میان دست اندرکاران تکثیر و پخش همیشه به بخش بهره برداری مادی مسائل هنری توجه شده و بخش معنوی آن همیشه پایمال شده است. این بار سعی من بر این بود که با تأسیس دی بی ام انترپرایز موقعیتی را بوجود آورم تا بدون واسطه، حاصل بیش از 3 سال تلاشم برای تهیهء این آلبوم را در اختیار دوستداران و طرفداران خود بگذارم. این بار ساختار این آلبوم را با تلفیقی از عاشقانه ها و نویدی از حقایق بوجود آوردم تا با الهام از پیام ها ، سفری به اعماق وجود ونگاهی به واقعیت ها کنیم، و از کوچه پس کوچه های تاریک زمانه به فردایی روشن برسیم، و فرصت های به تاراج رفته را خود دوباره بازسازی و بوجود آوریم.


جوانان : بر اساس مضامین و نام های ترانه ها میخواهم با تو صحبت کنم، چرا معجزهء خاموش ؟ چگونه ترانه های این آلبوم را دستچین کردی؟

داریوش : پیام نهفته در تک تک ترانه ها از قدرت، انگیزه و معجزهء خاموشی که در بند بند وجود همهء ماست میگوید.. پیام این آلبوم از آن معجزهء خاموشی سرچشمه میگیرد که اکثرأ یا از آن بی خبریم، و یا آن را نمی شناسیم. معجزه ای که آماده است تا جان گیرد و به ما انگیزه و توان برخاستن و آستین ها را بالا زدن دهد، و بجای زنده ماندن، زندگی کردن را به ما هدیه دهد.
بعنوان مثال ، شطرنج از جامعه ای میگوید که سالها در اختناق زندگی کرده است، جامعه ای که قدرت ها و توانایی های خود را فراموش کرده است. جامعه ای که در انزوا ، فراموش میکند که آزادی فردی خود را در گرو آزادی جمعی ببیند. این ترانه جامعه را دعوت به یک ایثار ملی ، یک گذشت ملی میکند و یادآور میشود که آزادی حق من نیست، آزادی حق تو نیست، آزادی حق ماست و ما میتوانیم در کنار هم به آن دست یابیم. ، این مائیم که یا میتوانیم بگذاریم به بازیمان بگیرند، یا ما خود نقش سازنده ای درآینده مان بازی کنیم. ما همان ملتی هستیم که اعلامیه حقوق بشر را به جهانیان هدیه کردیم، و این مائیم که میتوانیم با آگاهی از همین حقوق مهره های آینده مان را با دست های خود بچینیم و در بدست آوردن آزادی در کنار هم نقش سازنده ای ایفا کنیم. عشق به زندگی تنها در جامعه ای پرورش می یابد که در آن 3 اصل امینت، عدالت و آزادی برقرار باشد. دسترسی به آزادی آسان نیست، و بها دارد، بیاییم افق دیدگاهمان را با امید توأم کنیم ، و بکوشیم تا با قدرتی که در ما نهفته است ، آسانش کنیم.

جوانان : پس پیام ترانهء تقویم هم در ادامهء شطرنج است؟

داریوش : دقیقآ، تقویم نگاهی است به تاریخ جامعه ای که خرافات و تعصب کورکورانه دست ها و چشمان آن را بسته ، ذهن ها را مغشوش کرده و قلب ها را تاریک کرده. اگر تعصب و توهم نقشی در شکل گرفتن عقیده داشته باشند، آزادی تفکر و عمل ، و در انتها آزادی های فردی را مختل میکنند، چرا که هستی ما در تفکر ما و در ذهن آزاد ماست. این ترانه شنونده را دعوت میکند تا ترس و غم را در فراسوی زمان جستجو نکنند و افق زندگی را به گونه ای دیگر ببیند:
باید جهان را تازه دید، رفت و به فرداها رسید
برای یک آغاز نو، نباید انتظار کشید
به اعتماد دست هم، باید گرفت از نو قلم
دوباره خط زد و نوشت، از ابتدا قدم قدم
بی ترس دوزخ یا بهشت ، از زندگی باید نوشت...

به غیر از این هم چاره ای نداریم، درد در ماست، درمان نیز هم .
باید از اسارت در تارو پود روزمرگی گریخت و نمی بایست گذاشت تا سیستم ها ما را با کم رنگ کردن معنی عشق و انسانیت ، تک رو و منزوی کنند. فراموش نکنیم که همهء ما اول انسانیم و می بایست فارغ از هر گونه تعصب ، غبار خرافات را از اذهان بزداییم و با دیدگاهی بشردوستانه در کنار هم دنیا را بسازیم، نه با دنیا بسازیم.
ترانهء ساعت شوم هم لحظات تاریک تاریخ صد ساله مبارزات آزادیخواهانه سرزمین ما را مرور میکند. آنچه باعث تکرار مکررات، و در جا زدن ما شده را زیر سوال میبرد، اینکه چرا خود را معلق در گردش زمانه میبینیم ، و توان رسیدن به مقصد را در خود نمی بینیم. چرا باید تکرار تاریخ ما همیشه یا باطل و یا به صورت تراژدی باشد؟ آیا براستی اشکال از تکرار تاریخ است یا تکرار اشتباهات ؟ آیا ما با " تکرار تاریخ" یک سرزمین مواجهیم یا "تاریخ تکرار" آن ؟
خورشید تو کی برده و کی سایه اتو آتیش زده؟
که از پی این همه شب، شب رفته و شب اومده؟
مگه تو تقویم سکون، ستاره تو چاه کیه؟
سال روی شاخ چی و خندق سر راه کیه؟
بگو تو فال قهوه مون، عجوزه بد خواه کیه؟


در کنار آن، ترانه شبتاب ، واقعیت ها و حقایق را یادآور میشود، و از تک تک افراد جامعه دعوت میکند که از هر قومیت، جنسیت و فرهنگ، نخست به توانایی های خود پی ببریم، و از آن پلی ساخته تا در کنار هم از توانایی های فردی به توانایی های جمعی برسیم ، و فراموش نکنیم که این انرژی نهفته در وجود ماست که در تاریکی های زمانه میتواند راهگشای ما شود.
در این خواب بد بد، من و تو خوب خوبیم
من و تو شرق و غربیم، شمالیم و جنوبیم
نترس از این سیاهی، تو شبتابی مگه نه؟
نترس از مرگ دریا، خود آبی مگه نه؟

ترانهء دلتنگم هم ازسرگشتگی ها میگوید، از پریشانی هایی که مثل اختاپوس به روح و روان جامعهء ما حمله می کند، از انسانهایی که با درد ها در تنهایی خود دست به گریبانند و با دلتنگی ها شبانه روز زندگی میکنند. از تاریکی ها و ترس هایی که وجودمان را احاطه کرده ، از دست و پا زدن در فرعیات زندگی و غرق شدن در افکار و آوایی که از اعماق وجود مأیوس ما ، هر روز ما را از خود دورتر میکند. زمانیکه خود من در خلوت خود تلاش میکنم دلتنگی ها را التیام دهم، به این نکته می اندیشم که همانند روز و شب، همانند فصل ها، همانند دریایی که گاه آرام و گاه پرتلاطم می خروشد، وجود من نیز می بایست این فراز و نیشب ها، و جزر و مد ها را پذیرا باشد و با توجه به آنها با برقراری توازنی پیاپی آرامش را در زندگی برقرار سازم .
آه ، ای من جان خسته!
عصیان فرو خفته!
انفجار پنهان و افسانهء ناگفته!
امروز که دلتنگم، ناگهانه طغیان کن!
شهر بهت و بهتان را به حادثه مهمان کن!
Mojezeh_Javanan_posht.jpg

جوانان : این طور که به نظر میرسد، این آلبوم تلفیقی از عاشقانه ها و امیدهاست؟

داریوش : همینطور است، همیشه معتقدم هنر پلی است میان عقل و احساس ، سرچشمه ایست از نیازهای عاطفی و حیاتی و مرحمی است بر زخم های معنوی . به خود رسیدن ها ، گذشت ها و عشق را جوهر زندگی کردن هاست که به هستی معنا می بخشد و انگیزهء زندگی کردن را در ما زنده نگاه میدارد. ترانهء همدرد را در پاریس خواندم وآن را به همسرم هدیه کردم، آواز پری ها و تصویر رویا هم در همین مسیر یادآورعظمت قدرت عشق و ایثاری است که امید است در وجود تک تک ما همیشه زنده بماند.
ودر انتها، همانطور که ترانهء گل بیتا را به دخترم هدیه کردم ، ترانهء راهی را هم به نیت پسرم میلاد اجرا کردم. من از فرزندانم آرامش و صبوری را آموختم و همیشه سعی بر این دارم که در کنار آموزش تجربیات زندگی ، به آنها گوش بدهم. تجربه بهترین آموزگار است، به شرطی که ما هم دانش آموز خوبی باشیم . ترانهء گل بیتا نگاهی به پدری است با دخترش از زندگی و جهان هستی میگوید، از تناقض ها و حقایق تلخ و شیرین زندگی میگوید:
لالا لالا گل خوش رنگ بیتا
لالایی کن رو باله شعر بابا
لالا کن دخترم رو سینهء من
که شب رد شه دوباره از سر ما
کنار کوزهء سبزینه وآب
به فکر کفترآتیش به پر باش...
هدف از ترانهء راهی هم سخنی با فرزندم در رابطه با شناخت او ازپدرش بود.

جوانان : راز بقای موسیقی ایران و آیندهء هنر ایرانی در دست کیست؟

داریوش : در دست من، در دست تو، در دست ماست. همیشه گفته اند که آنجا که کلام باز می ماند، موسیقی آغاز میشود، و آنجا که طبیعت توقف میکند، هنر آغاز میشود. هنر همیشه با مردم بوده و مخاطب آن هم همیشه مردم. در تمامی مراحل تاریخی، هنر، در ابعادی مختلف ، از نقاشی ، شعر و موسیقی ، تا تأتر و سینما، هنر به نوعی نقشی تعیین کننده در تغییر و تحولات تاریخی داشته است، و هنرمندان همیشه نقش کلیدی در جامعه داشتند. برای لحظه ای مجسم کنید که ایرانیان دسترسی به موسیقی، نقاشی و شعر نداشتند، چگونه میتوانستیم با فقدان این غذای روح زندگی کنیم ؟ چه پدیده ای را میتوانستیم جایگزین این هنرها کنیم تا مرحمی بر زخم های ما شوند؟ آیا هنر تنها مرهم، همدم و یار راه ما نبوده ؟ آیا هنر تنها راه خود درمانی و تسکین ما نبوده ؟ جامعه ء هنری ما جامعه ای زخمی و ستم دیده ایست و راز بقای آیندهء هنر در دست مردم، و در کل جامعه و مسئولینی است که با پاسداری از حقوق هنرمندان و ارج نهادن به آثار هنری ، به رشد و تحول و پایداری هنر زندگی میبخشند. بیاییم مرهمی بر زخم های این مرهم باشیم.









نظرها:


سلام داریوش من تو رو مثل برادرم دوست دارم .
1 سوال هم ازت دارم ایا شخصیت داریوش با انچه در شعرهاش وجد داره متفاوته یا نه؟

دوست دارت .ارمان

ارمان | February 17, 2009 05:10 PM

صميمانه ترين سلام ها بر داريوش عزيز
من محمدرضاپارياد هستم كسي كه عاشقانه دوستت دارد و روز روز زندگيش رابا نغمه هاي عاشقانه تو عزيز آغاز ميكند.روزهايي كه اي كاش حضورخودت هم دركنارخودم نزديكتر از نفس حس ميكردم.
يادم مي آيد 8 ساله بودم وبا قلك خود اولين كاست را كه فرياد زير آب بود خريدم .درست سال 1358 تكشماره هاي 25 توماني شركت كاسپين.
سال 1361 بود كه پدربزگم از يزد براي مداوا به تهران آمده بود.آهنگ شما را گذاشته بودم. پدربزرگم گفت اگه يك روزي براي داريوش عزيزت نامه نوشتي بگو: عباس سقا سلام رساند وبگو دارم ميميرم.از او از خاطراتش پرسيدم گفت 12 سال پيش داريوش براي رفتن به بندرعباس توقفي دريزد داشت .ميگفت داريوش چندروزي كه دريزد بود همراه من و احمدعلومي بوده است. مي گفت چه شبهايي باهم زيرتالارقديم يزد را صبح كرديم".
مثل اينكه در راه برگشت از بندرعباس يك ضبط صوت و ظروف چيني براي خانواده پدربزرگم سوغات برديد.
داريوش عزيز حال 26 سال است از مرگ پدربزرگم ميگذرد و من تازه براي شما نامه مينويسم . نميدانم آن روزهايي كه پدربزرگم ميگفت به خاطر داريد يانه .درهرصورت ازكودكي به شما علاقه مند بوده ام.
داريوش جان به شما بابت آلبوم بسيار زيباي معجزه خاموش تبريك ميگويم.اما صد حيف كه امكاني براي دريافت آلبوم اورجينال برايم وجود ندارد.
چند وقت پيش گفتگوي شمارا در صداي آمريكا ديدم لذت بردم.حقيقت ها را ميگفتيد. اون آقا كامران هم كه تماس گرفته بود و ازخودش چرت و پرت ميگفت من و خانواده ام را واقعا دلخور كرد.
داريوش جان صميمانه دوستت دارم .از دور ميبوسمت.سلامتي وتندرستي را براي شما وخانواده محترمتان آرزومندم. از طرف اين حقير پسر گلتان را ببوسيد.پيشاپيش عيدنوروز را هم به شماتبريك عرض ميكنم باميد ديدار درفرداهايي بهتر
اگرشد بزرگي كنيد چند خطي به آدرس ايميلم برايم بفرستيد


درحسرت ديدارتو آواره ترينم
هرچندكه تامنزل تو فاصله اي نيست
محمدرضاپارياد-ازتهران

mohammad reza | February 15, 2009 12:02 AM

سلام بر يگانهء بي تكرار .مردي براي هميشه و همهء نسلها.
داريوش جان بزرگترين آرزوي من از خداوند اينه كه اينقدر به من عمر بدهد تا من يكبارم كه شده صورتت را از نزديك ببينم
به اميد كنسرتي بزرگ در ميدان آزادي تهران بزودي

امين | February 6, 2009 11:45 PM

fبعد از خدا تو یگانه هستی ای مرد غمگین صدا

cyrus | February 6, 2009 10:37 PM

dariusheh azizam
in album ham mesleh baghiyeyeh karhayat binazir va shahkar boud. man iran hastam vali az tarigheh yeki az doustam album ra ba emzayeh to aziz be nameh khodam daryaft kardam.
tavalodet mobarak
hamisheh payandeh bashi
khodavanad to in mouhebateh assemani ra az ma nagirad
acheghetam ey abar mardeh mashreghi ,ey yavareh hamisheh momen.

nargues | February 3, 2009 05:19 AM

مثل همیشه عالی.........
دوست دارم با تمام وجود

اتنا | February 2, 2009 06:54 AM

salam be soltane eshgh dariushe eghbali.soltan kheyli dost daram hamdame shbhaye tanhaie man.ostoreye zendeganie mani dariush.azat moltamesane ye khahesh daram mikham ye ahang baram bekhoni.ashegham.asheghe dokhtari ba mazhabe soni hastam ke pedaresh be dalile shie bodane man ono be man nemide mage to eshgh dinam moheme mage ma iaranio adam nistim?be khatere din eshgh poch mishe?tvanesho man bayad bedam.mikham be khatre harchi ke bahesh eteghad dari bekhoni baraye delam.doset daram mabode man

mohamad | February 1, 2009 01:14 PM

هر خاك كه زير پاي هر ناداني است
كف صنمي و چهره جاناني است
هر خشت كه بر كنگره هر ايواني است
انگشت وزير يا سر سلطاني است
قسم خوردم كه تا عمر دارم براي كشورم بسازم . درود بر داريوش .

elham bayani | January 28, 2009 12:25 PM

Salam dariyoshe javidan
Raminhastam az sweden motevalede tehran 40salam ast va dastekam 30sal bato zendegi kardeham .
Mojezi khamosh yk roshani barai tamamiy dosdaranat ast ke omidaram anra pyda konand
basepas az tamamy zahamate to aziz va dostanat
omidvaram dar bahare 1388 tora dar globen bebinam tandorost salamat va payendeh bashi
Ramin

Ramin | January 28, 2009 12:12 PM

درود بر شما . ضمن تبريك به همه ايرانيان كه جدا از هر فكر و عقيده ايي از حاميان اين هنر مند دوست داشتني هستند و برگ پر افتخاري ديگر در كار نامه خدمت به ايران و ايرانيان به جا گذاشت كه خود الگويي براي تمام معتادان در بند است و مي كوشد كه حال كه اعتياد بلاي جان ايران و ايراني شده اين بلاي خانمانسوز را بخشكاند . من به ايران افتخار مي كنم كه همچون شما دارد و به خود مي بالم كه در دنيايي نفس مي كشم كه همچون شما نفس مي كشيد اقا داريوش بخدا كه اكثرا به عشق سلامتي شما خود سالم شدند. موفق باشيد

سروش | January 27, 2009 03:06 PM

با سلام به تنها صدای ماندگار عشق.من بی اندازه دوستت دارم و از اینکه برای کمک به معتادین قدم برداشتی دستت را میبوسم .اهنگ راهی خیلی قشنگه ولی امیدوارم که همیشه سلامت باشی که منو امثال من بتوانیم از صدای دلنشین و ارامش دهنده تو بی نصیب نباشیم.در اخر اذت خواهش میکنم منو حلال کنی چون داخل ایران از سی دی کپی استفاده کردم.به امید روزی که ریشه اعتیاد کنده شود.

حسین | January 25, 2009 12:21 PM

سلام ياور هميشه مومن من محمد هستم از بيرجند عاشق واقعي خود خودت . داريوش عزيز چقدر شخصيت بزرگ و والايي داري من عاشق آهنگ شقايق و شام مهتاب و ياور هميشه مومن هستم اين آلبومت هم خيلي زيبا بود . داريوش کاش بودي و اتاقم رو ميديدي در و ديوارش شعرا و عکساته منو ببخش که خيلي خودموني صحبت مي کنم چون خيلي وقته ما با هم رفيقيم لوتي . خيلي دوست داشتم فيلم بادامهاي تلخت اکران مي شد ولي حيف قربون عشق وطن بودنت از دور دستتو مي بوسم خداحافظ ياور

mohammad | January 25, 2009 03:26 AM

درود بر بزرگ مرد هنر داريوش
ما بي صبرانه منتظر اين آلبوم هستيم

حسین | January 25, 2009 02:33 AM

بازم سلام
یه پرشسه کوچک داشتم: چند وقت پیش ترانه ای از شما شنیدم که گمان کردم در آلبوم جدیدتان است ولی پیداش نکردم
با این بیت اغاز می شد
آهای جوون تو می تونی یه شعر تازه تر بگی
از درد و رنج آدما از شهر پر خطر بگی
.....
هو کن ها کن .....
می شه بگید این ترانه نامش چیست و در کدام آلبوم شما ست
سپساسگزارم

ملیحه | January 23, 2009 11:35 PM

بازم درود
دیشب شنیدم که گفتی آنهایی که نمی توانند ستقیما آلبومت را تهیه کنند ودانلود می کنند هزینه ان را صرف امور خیر کنند
چشم . حتما .اتفاقا این بهتره چون خرد خرد میدهیم هم برای ما خوب است وهم اینکه از معنوی برای شما
هر چند که می دانم اینقدر انسان نیکویی هستی که نیاز به این کارها ندرای
قربانت

ملیحه | January 23, 2009 11:14 PM

با سلام خدمت مرد بزرگي که براي ما نماد درستي و آزادي هست ميخواستم بدونم اگه کسي بخواد از شما تو اين راهي که تقريبا ۳۷ سال پا گذاشتين حمايت کنه چيکار بايد بکنه؟

مهران | January 23, 2009 02:01 PM

با عرض سلام خدمت داريوش
داريوش عزيز ما در ايران براي تهيه البومت راهي جزدانلود يا رايت سي دي نداشتيم به بزرگي خودت مارو ببخش
من البوم جديدتو گوش دادم به نظر من در ابتدا از تاريکي نا اميدي با اهنگ شطرنج و تقويم شروع کردي و در اخرم به ما اميد و عشق نويد دادي يعني يک سير يکنواختي تو البومت ديده نميشه و اين خيلي خوبه ولي اين البوم شايد يه البوم صرفا سياسي و ازادي خواهانه دونست و جز ۲ تا ۳ تا از اهنگها ما موسيقي عاشقانه يا عارفانه ما نميبينيم اين سوال ميخوام به عنوان يه طرفدار از شما ميبرسم که چرا داريوش ديگه اهنگهايي شبيه اي که بي تو يا چشم نميخونه اهنگهاي عارفانه شبيه مسبب نميخونه مطمين باشيد اين اهنگها هنوز طرفداران خودشو داره من که يه جوون ۲۳ ساله هستم وقتي با دوستاي هم سن وسال اهنگي مثل مسبب گوش ميديم خيلي رو ما تاثير بيشتري ميذاره با تشکر از شما داريوش عزيز به خاطر اين البوم قشنگت به اميد روزي که البومتو بتونيم بخريم جاودان باشي

دوستدارت سينا

sina | January 21, 2009 06:46 AM

داریوش عزیز سلام
من یکی از قدیمی ترین طرفدارانت هستم و ارزوم اینه که از نزدیک تورو ببینم و دست گرم تورو ببوسم شاید برای تو خیلی عادی باشه ولی برای من که روزی به خاطر عکس تو از دبیرستان اخراج شدم ولی باز هم با اهنگهات زندگی کردم و با صدای گرم تو عاشق شدم و هنوز هم هر وقت به یاد عشق بی وفام میافتم به اهنگهات گوش میدم من 32 سالمه از طرفه همه طرفدارانت در ارومیه از دور دسته گرمت را میبوسم ( شریف رسول مجتبی فرزین رحیم ارش و مخلصت هومن)

hooman | January 20, 2009 11:12 AM

درود به تو اي بزرگ موندني داريوش عزيز.
الان كه برايت مينويسم دارم ترانه راهي را گوش ميدم.
اشك ار چشمانم مي ريزد و افتخار ميكنم كه هواذار تو
هستم.
تو جان من باشو بگو
به ياد من باشو بگو

فرشاد | January 20, 2009 01:54 AM

سلام به داریوش ، میدانم که برای آلبوم معجزه خاموش چقدر زحمت کشیدی ، خسته نباشی ولی به عنوان کسی که بهتر از هر کس دیگر صدای تو را می شناسد باید بگم تنها آهنگ شبتاب ویژگی آثار تو را داشت ، از تو میخواهم دیگه با بابک سعیدی کار نکنی این دوست عزیز جنس صدای تو را نمی شناسد هیچ کدام از آهنگ هاش اوج ندارن . بهترین آهنگساز تو استاد بیات خدا بیامرز بود ، راستی چرا با عبدی یمینی دیگه کار نمی کنی ، اون هم صدای تو رو خوب می شناخت ، در پایان به فرید زولاند هم خسته نباشید میگم ، سعی کن باز مثل فریا زیر آب و عروسک قصه من بخونی با صلابت.

شریف | January 18, 2009 04:01 AM

سلام داریوش جان .خوشحالم از اینکه البوم تازه ای دادی چندی پیشپیام هایی در معرفی این البومت برام امد
نمی دانم شاید زیاد شنیدی ولی بذار من هم بگم که برای من که در ایرانم تهیه البومت تقریبا غیر ممکنه وبرای شنیدن وداشتنش تنها راهی که به ذهنم رسید دانلود آنبود که امیدوارم مرا ببخشی و از ته دلم قول مد دهم هرگاه امکان خریداری البوم هایت در ایران مهیا شد حتما بخرم
بازم ازت پوزش می خواهم

ملیحه | January 16, 2009 10:26 PM

سلام به داريوش بزرگ
من از طرفداران سرسخت شما و خانم گوگوش هستم
البوم شما را تهيه كردم بسيار زيبا بود واقعا شنيدني مخصوصا شطرنج كه بي نظير بود پيشنهاد ميكنم هنوز هم خودتان آهنگ سازي كنيد چون من محو اين آهنگ زيبا كه اثر خودتون هست شدم... بي نظير بود

شكوفه | January 16, 2009 05:57 AM

جناب آقاي اقبالي گرامي
با درود بيكران به شما

نكته اي كه لازم مي دانم خدمت شما عرض كنم ، جدا از تمامي زحماتي كه شما به عنوان يك هنرمند متعهد براي ارئه يك موسيقي سالم و متفكرانه متحمل مي شويد و بدون تعارف شما يكي از چهره هاي ماندگار تاريخ ايران باقي خواهيد ماند . متأسفانه شما چه در پيش از تند باد حادثه و چه پس از آن آهنگهاي تكي زيادي را اجرا نموده ايد كه هيچ گاه در قالب آلبومي منتشر نشده اند و چه بسا آلبومهاي بسياري نيز منتشر شده كه شامل آهنگهاي تكراري بوده اند . بسياري از تك آهنگهاي شما بسيار نا ياب و يا با كيفيتهاي بسيار پاييني يافت مي شوند و در كنار كارهاي جديد جمع آوري و انتشار ناشنيده هاي شما در قالب آلبوم يا آلبومهايي بسيار احساس مي گردد . مثلاً ترانه هايي كه در گروه 6و8 اجرا كرديد و يا ترانه هايي كه به زبان آذري خوانده ايد و بسياري آهنگهاي ديگر كه يكي از آنها را من در زمان جنگ از يكي از راديوها شنيدم كه حتي نام ترانه را هم نمي دانم كه با اين دكلمه آغاز مي شود :
ما دستهاي سردمان را با آتش نهفته در قلبمان گرم كرديم...
و يكي ديگر از كاستي هاي فعاليتهاي شما اين است كه با توجه به اينكه شما از معدود هنرمندان ايراني هستيد كه هواداران ميليوني در سراسر جهان داريد ، متأسفانه هيچ گاه كليپ هاي آهنگهاي شما مانند تجربيات خواننده هاي موفق جهان در قالب ويديو و يا DVD منتشر نشده و كليپ هاي شما بسيار ناياب و يا بصورت قطعه قطعه از طريق ضبط از روي تلويزيون هاي لس آنجلسي يافت مي شود. و مي توان با جمع آوري كليپ هاي شما چه مربوط به قبل از انقلاب و چه بعد از آن در قالب Greatest Hits دل بسياري از هواداران را شاد كرد ، شما چه بخواهيد چه نخواهيد به بخشي از تاريخ ايران پيوند خورده ايد و بسيار شايسته است كه آثار كاملي از شما جهت ضبط در تاريخ در دسترس باشد.
مورد ديگري كه لازم مي دانم خدمت شما عزيز عرض كنم اين است كه در مطالبي كه در زمان درگذشت شادروان فريدون فروغي منتشر شد ، مشخص شد كه ايشان در حال كار بر روي آلبومي بودند كه تاريخ ايران را در قالب موسيقي روايت كند كه شوربختانه ناتمام ماند چه زيباست كه شما بتوانيد آن را به اتمام برسانيد و در اين آشفته بازاري كه تاريخ و فرهنگ ايران از داخل و خارج در حال حمله و نابودي است تاريخ درخشان ايران در قالب موسيقي به گوش جهانيان رسانيده شود.
براي شما در همه مراحل زندگي و هنري آرزوي بهروزي و پيروزي دارم.
دوست دار هميشگي شما
كوروش مرشدي
پاينده باد ايران و برافراشته باد درفش سرفراز كاويان

كوروش مرشدي | January 15, 2009 09:35 PM

سلام داريوش عزيز
لطفا بفرماييد ما كه داخل ايران اسيرشده به دست انيران هستيم چطور ميتونيم آلبوم زيباي معجزه رو تهيه كنيم . بي صبرانه منتظرجواب هستم . با سپاس از شما

افشين | January 12, 2009 09:37 PM

با سلام خدمت دردانه ي عرصه ي موسيقي ايران.
اميدارم موفق باشيد.
من دو تا موضوع رو مي خوام مطرح کنم:
۱) چگونه ما مي تونيم نسخه هاي ارجينال البوم هاي شما رو تو ايران دريافت کنيم. اگه ميشه يه شماره حساب بديد تا پول واريز کنيم و آلبوم زيباي شما رو دريافت کنيم.

۲) دومين موضوع که از همه مهم تره اينه که من مي خوام اگه قابل بدونيد در زمينه شعر با شما همکاري کنم. اين ارزوي منه که يک شعر براي شما بنويسم.
يه شعر با مضمون حال و هواي کنوني ايران نوشته ام. که اگه قابل دونستيد واستون ميفرستم تا بخونيد.
شعر من با اين بيت شروع ميشه:
توي شهر خر خر کشونه /////// انگاري عاشق کشونه
رو دروازه انگه ///////////// که اينجا عاشقي ننگه
عاشقا بايد بميرن ///////// تا همه عبرت بگيرن
و تو ادامه .....
دو نفر تو اين ديارند /////// که واسه همه نيازند
يکي شون ابرش سياهه ///// بساط مستي اش به راهه
و بقيه شعر.
اگه قابل دونستيد با من تماس بگيريد.
در ضمن شعر رو به ايميلي که توي سايت گذاشته ايد ارسال مي کنم.

محمد | January 12, 2009 10:52 AM

سلام بر عزیزترین و بهترین خواننده ی مورد علاقه ی من.از وب لاک خوبتون ممنونم.من که بی صبرانه منتظر شنیدن اهنگ بسیار قشنگ و جذابتون هستم.راستی اسم من مونا ست.ولی نمیدونم چرا هیچ کس شعری نمیخونه که توش مونا باشه.................!!!!!!!!!!!!!! با تشکر دوستار و طرفدار همیشگی شما

مونا | January 12, 2009 01:18 AM

سلام بر آقای داریوش عزیز. من یه درخواستی از شما دارم لطف کنید اینقدر فاصله بین آلبوم ها ندین واقعا صدای داریوش بیهمتاست لطفا مارو از این صدا محروم نکنید. 4 سال انتظار واقعا برای عاشقان صدای شما خیلی خیلی زیاده. با تشکر از داریوش که هیچوقت راه خودش رو گم نکرد و راز بزرگی و ماندگاری او همینه.

ماتادور | January 10, 2009 11:25 AM

با سلام به اقاي داريوش اميدوارم خوب باشيد اهنگ راهي بسيار زيبا و دلنشين است و بسيار خوشحالم كه البوم معجزه ي خاموش به دستمان بيايد

sepide | January 10, 2009 06:41 AM

سلام دادا ما خیلی دوستت داریم و در ارزوی دیدنت هستیم وخیلی خوشحال از البوم جدیدت.ای بزرگ موندنی.

behrang | January 10, 2009 03:08 AM

با عرض سلام خدمت داریوش بزرگ.می خواستم بدونم میشه از ایران البومو تهیه کرد؟خواهشا کاری کنید ما هم بتونیم بخریم

سینا | January 10, 2009 02:39 AM

شيشه دل را شکستن احتياجش سنگ نيست . اين شقايق با نگاهي سرد پرپر ميشود . سلام به سالار هميشگي خواننده ها . داريوش جان زهر هجري کشيده ام که مپرس . فقط با آهنگ برادر جان خودت به ياد تنها برادرم که جلوي چشمام اعدامش کردن خودمو تسکين ميدم . انشالله خود خدا جوابشونو بده . صد سال زنده باشي دوست دار تو ميثم از شهريار

میثم | January 9, 2009 11:30 PM

اول درود بیکران به داریوش عزیز ...
گفتنی درمورد عزیزان زیاده .دوستانمون هم هر کدوم گریزی زدند و حرفی از دل رو برای داریوش عزیز بیان کردند منم مثه همه بی صبرانه منتظر شنیدن این آلبوم هستم فقط کاش راهی برای دریافت این آلبوم تو ایران هم بود...منتظرت هستیم ای عزیزترین

مصطفی | January 9, 2009 11:03 PM

سلام به داریوش عزیز . میخواستم بدونم من در ایران چطور میتونم آلبوم رو تهیه کنم ؟ حتما یک فکری برای علاقمندان در ایران هم بکنید چون اگه این امکان فراهم بشه فروش خیلی بیشتری این آلبوم میتونه داشته باشه که مطمئنا لیاقت شماست . خواهش میکنم یک امکانی فراهم کنید که ما بتونیم این آلبوم اوریجینال رو در ایران داشته باشیم . موفق و پیروز و سر زنده باشید

یوسف | January 8, 2009 11:52 AM

سلام داريوش عزيز! اميدورام هر جاي اين کره خاکي که هستي موفق و ژيروز و شادکام باششي و روزگار بر وفق مراد باشد. بسيار خوشحال شدم که آلبوم جديدت را منتشر کردي مطمئنم مثل ديگر کارهاي قشنگت اين آلبوم هم قشنگ و جذاب است. البوم جديدت را چطور مي توانم در ايران تهيه کنم!‌ در ضمن آرزو دارم روزي با تو بزرگوار ترانه اي را براي ايران زمين فرياد بزنيم و بخوانيم به اميد آن روز

kiadara | January 8, 2009 11:36 AM

سلام داريوش عزيز.سلام به داريوش عزيزم که صدايش مرهمي بر زخمهاي کهنه و خاطره انگيز لحظه هاي زندگي من است.مرا به عنوان يک دوست پذيرا باش وکلمه دوستت دارم را از من بپذير.تو را و صدايت را در رگهايم جاري ميسازم و در انتظار ديدن دوست..لحظه هاي عمرم را به نظاره نشسته ام..آه..وقط حماسه خداحافظي چه سخت است.تو را به خداي بزرگ ميسپارم.

اکبر | January 8, 2009 08:59 AM

سلام!

پیام قبلی من را نگذاشتید.

میخواستم بدونم ما که در ایران هستیم چطوری میتونیم آلبوم اورجینال را تهیه کنیم؟

با تشکر.

niloufar | January 8, 2009 08:42 AM

داریوش عزیز

آن‌چنان زوایای آلبوم را با دقت گفته‌اید که لذت بردم! درود بر شما که آثارتان همیشه در چنبره‌ی اجتماع و سیاست است! و به دل تاریکی می‌رود تا روشنایی بخش محفل ایرانیان باشد.

شاد زی

محمود | January 8, 2009 08:11 AM

سلام داریوش عزیز تو تکیه گاه لحظه های تنهایی من بودی سالهای سال. بدان که تا همیشه ماندگاری پاینده باد ایران

omid | January 8, 2009 07:45 AM

من در ایران زندگی می کنم. هیچ راهی برای تهیه نسخه اورجینال این آلبوم برای ما وجود ندارد؟

امین | January 8, 2009 05:39 AM

yek mard yek seda ye ostore yek afsane yek dariush...javdan sedaye iran...abar marde music iran..dariush

mohsen | January 8, 2009 01:54 AM

نترسون باغ و از گل نترسون سنگ و از برف
نترسون ماه و از ابر نترسون کوه و از حرف

نترسون بید و از باد نترسون خاک و از برگ
نترسون عشق و از رنج نترسون ما رو ازمرگ

چرا این ترانه در آلبوم شما نیست؟

مجید | January 7, 2009 10:16 AM

اي همه شعر و حكايت اي بزرگ اي بينهايت
اي همه دار و ندارم اعتبارم اي ولايت
گريه‌هام تو خنده‌هام تو گفتنم تو خواستنم تو
وقت زادن پيرهنم تو وقت مردن كفنم تو

سلام به داریوش عزیز کی میشه شما رو در ایران ببینیم .
بی صبرانه منتظر آلبوم جدیدتون هستیم همه ی ما .
و ما چاره ای نداریم به جز دانلود غیر قانونی چون در ایران هستیم.
...نترسون ما رو از مرگ ...

محمد | January 7, 2009 10:10 AM

با سلام به داریوش یاور همیشه مومن
اي هواي تازه باغ معلق
اي قديمي مثل خواب دور زورق
همتي كن پاي اين طاق شكسته
دل دلي كن اي صداي خوب برحق

داریوش جان لطفا ویدیوهای بیشتری از آلبومت بساز
و لطفا با ابی هم مثل قدیما یک کار مشترک دیگه بساز
تا جاودانه بشه مثل نون و پنیر

منصور | January 7, 2009 10:05 AM

سلام خدمت داریوش عزیز اسطوره ی موسیقی ایران من دوست دارم هنر داریوش رو حمایت کنم چون بهترین خواننده ی دنیاست. و اگر روزی بتونم آلبومهای اورجینال شما رو بدست بیارم تمام کار های هنری شما رو میخرم . با اینکه همه ی آهنگ های شما رو دارم البته کپی (:
واسه این شرقی تن داده به باد
تو گوارایی حس وطنی
تو شقاوت شب قرن یخی
تو شکوفایی تاریخ منی

مجید | January 7, 2009 09:37 AM

با همه ي وجود خوشحال و منتظرم...داريوش عزيز
تا اخر عمرم تو رو بهترين ميدونم

maryam | January 7, 2009 12:34 AM

اشعار بسیار زیبا و عمیق می باشند . از داریوش عزیز و کلیه دست اندر کاران این آلبوم تشکر می کنم .

mehrdad | January 6, 2009 08:41 PM

"من دارم تو آدمکها می میرم تو برام از پریا قصه می گی"!
فقط امیدوارم روزی این شعار های زیبا رنگ عمل به خودش بگیره و یا حداقل فضایی باشه که بشه در آن برای تحقق این شعار ها تلاش کرد.

یه دوستدار | January 6, 2009 01:14 PM

درود بر تو استاد بزرگوار که از ۱۲ سالگي به تو عشق مي ورزم و مي ستايمت مرامت صدايت و عشق و پايداريت را ! الان که ۳۳ سال دارم باز هم مي گويم درود برتو درود بر تو هميشه عشق و نور همراه تو باشد.

Raha | January 6, 2009 06:18 AM

تعابیر بسیار زیبایی بود و نشان می دهد که هنوز هم با دقت آلبوم هایتان را تنظیم می کنید از نظر اجرا هر چند نباید قبل از شنیدن اظهار نظر کرد ولی به اعتبار داریوش می توان گفت آلبوم معجزه خاموش جز جاودانه ها خواهد بود. در ضمن من شنیده بودم کمپانی شما ظاهرا نام جدیدی دارد که گویا در این مورد نیز به خطا رفتم.

مسعود | January 5, 2009 04:08 PM

با سلام خدمت استاد عزيزم
بي صبرانه منتظز شنيدن البو م جديد تون هستم. فقط ميخواستم بدونم در ايران چي جوري ميتونيم البومو تهيه کنيم؟
ممنون

عماد | January 5, 2009 12:36 PM

با سلام...داریوش هر جا هستی موفق باشی...من و همه عاشقانت بی صبرانه منتظر شنیدن معجزه تو یعنی معجزه خاموش هستیم...در ضمن ای کاش همیشه این وبلاگ به روز باشه...باتشکر

mohsen hoseini | January 5, 2009 09:36 AM

واقعا راز بقاي موسيقي در يک همت همه جانبه است . هم از طرف هنرمندان عزيز که به اهميت کار و نقش خود بيش از هميشه واقف باشند و هم از طرف مردم با حمايتي پر توان و بي قيد وشرط از هنر مندان محبوبشان
با سپاس از داريوش عزيز که هميشه در کار هاي ارزنده و مثبت آغاز گر است و پيشگام .

و با تشکر از آلبوم جديد و انتخابهاي زيبا و دقيق در مورد ترانه ها و موسيقي ها و ديگر جوانب که مثل هميشه و بيش از هميشه بهترين است.

a fan | January 5, 2009 12:00 AM

با سلام و عرض ادب
من میخواستم بپرسم که کسانیکه در ایران میخوان آلبوم های اصل رو تهیه کنند چه باید بکنند؟ آیا برای ما هم تنها راه داشتن کارت های اعتباریه؟ یک مطلب دیگه ای رو میخوام بگم که ارتباطی با مساله اول نداره و اون در مورد آلبوم امان از هست. میخواستم بگم که این آلبوم بسیار زیبا و هنرمندانه است و در میان آثار جناب داریوش ویژگی خاصی داره و اونهم به روز بودن و تازگی این آلبوم بعد از گذشت ۱۶ ساله. ای کاش شرایطی فراهم میشد تا با عبدی یمینی و شهیار قنبری اثری خلق کنید. البته ناگفته نماند که تقریبا همه کارهای جناب داریوش ارزشمند و قابل تحسین هستند . به قول آقای شهیار قنبری داریوش برای کارنامه ی هنریش ارزش قائله. بی صبرانه شنیدن آلبوم معجزه ی خاموش رو انتظار میکشیم.
با آرزوی سلامتی برای جناب داریوش و خانواده ی محترمشون.
مهرداد تهرانی

mehrdad | January 4, 2009 02:45 PM

سلام به داريوش هميشه داريوش خوشحالم که وبلاگ رو زود به زود آپ ميکنيد من و ديگر دوستانمان که در گروه داريوش فنس عضو هستيم و هر شب در روم داريوش اقبالي جمع ميشيم آلبوم شما رو پيش خريد کرديم و بي صبرانه منتظر شنيدن اين آلبوم بسيار متفاوت هستيم که بدون شک ارزش ۲ سال انتظار کشيدن رو داشت من دموي اين آلبوم رو روزي ۱۰۰ دفعه گوش ميکنم و ميبينم که واقعا استادانه اجرا شدن مرحبا به شما راستي ما ۱۵ بهمن ماه منتظر حضور سبزتان در روم خودتان هستيم مطمئنا بهترين آلبوم امسال ميشه راستي من شخصا از شما تقاضا دارم که از آهنگ تقويم هم يه کليپ بسازيد چون واقعا آهنگ زيباييست راستي ميخاستم بگم من آهنگ شور بهاران شما رو ۱۰۰۰ دفعه بيشتر گوش کردم ولي باز هم سير نميشم به اميد ديدارتان در کنسرت کشور آذرباييجان در ۳ فروردين سال ۱۳۸۸ شما رو به خداي متعال ميسپارم شاد زي مهر افزون.

داود فاطمي | January 4, 2009 02:33 PM

سلام
با تشکر از شما
آقایی اقبالی واقعا فرهنگ و تمدن ما ایرانی ها در خطر هست . مدتی است که متاسفانه در کشور اندیشه ای میان جوانان رواج پیدا کرده است که ما ایرانی ها فرهنگ و تمدنی نداریم و صحبت از کوروش و داریوش هخامنشی افسانه و دروغی بیش نیست . و تاسف بار تر از آن که جوانان بدون فکر کردن این اندیشه را می پذیرند . از شما خواهش دارم که در کار های خود و با مپیام های خود زمینه را برای از کما بیرون آوردن فرهنگ و تمدن ایرانی را مهیا کنید .
متشکرم
علیرضا تقوایی

علیرضا تقوایی | January 4, 2009 12:25 PM

داریوش جان همیشه کارهای که انجام میدهی عالیست به خاطر همینه عاشقتیم

حامد | January 4, 2009 11:39 AM

سلام.

درود بر ابر مرد مشرقی داریوش نازنین.

بسیار خوشحالیم که این آلبوم وارد بازار میشود.

و انتظار ما هواداران به پایان میرسد.

جا دارد از شما تشکر کنم که آلبوم را به صورت ارجینال

در اختیار ما هواداران داخل ایران گذاشتید.

دموی این آلبوم را شنیدیم و بی صبرانه منتظر این

هستیم که این آلبوم به دستمان برسد.

معجزه خاموش شاهکاری دیکر از داریوش اقبالی.

صادق(Sadegh.H) | January 4, 2009 08:56 AM

با سلام با تشکر از سایت زیبای شما مخصوصن دفترچه آلبوم که بسیار جالب است.
خوشحالم که راهی باز شده تا با شما بیشتر در ارتباط باشیم.

من هم جزو حمایت کنندگان هنر شما هستم .

مرتضی | January 4, 2009 05:42 AM



ارسال مطلب به دوستان

آدرس ایمیل گیرنده را وارد کنید:

آدرس ایمیل خود را وارد کنید:

می توانید به این ایمیل یک پیام هم اضافه کنید (اختیاری):