شنبه ۳۰ خرداد ۸۸


آزادی










نظرها:


سلام ميگم اگه اين وبلاگ داريوش اقبالي بود كه توش تبليغ نميذاشت؟!!!!!!!!!!!!

هومان | July 30, 2012 02:46 AM

درود بر داریوش صدای جاری زمانه ی ما
داریوش عزیز من آلان حدود 20 ساله که آهنگ های شما رو گوش میدهم و با اونها بزرگ شدم در غم و شادیم با اونا و با صدای شما بودم اما شما باید یک کار انجام بدید که دین تون رو به فرهنگ ایران ادا کنید و اون خواندن ابیات شاهنامه با صدای زیبا و دلنشینتونه که خیلی از مردم که این اثر بزرگ ملی رو هنوز نمیشناسند با اون آشنا میشن .امید وارم که عملی بشه به امید پیروزی بدرود

ناصر | December 8, 2011 02:14 PM

وقتي
مي رفتی باران مي بارید
هنوز
تو نیامده ای
و هنوز باران مي بارد
...امان
از این چشم ها ...
سلطان طربان داريوش خداى موسيقى ايران

Q8 | May 12, 2011 04:15 PM

سلام
مدت هاست که دنبال دکلمه " در شهری که مردمانش عصا از کور می دزدند من از خوش باوری آنجا محبت آرزو کردم " می گردم . لطفا اگر فایل صوتیش موجوده برام ارسال کنید .
با سپاس - قربونت برم

امین | May 11, 2011 10:15 PM

بي تو اي آزادي
اي والا كلام
گر نباشي در ميان
بايد كه از دنيا گريخت

درود ميفرستم به اسطوره ي ملي داريوش بزرگ،
داريوش جان پيش از آنكه سخني از جنبش سبز يا... به ميان بياد بايد بگم كه يكي از پاكترين رهبر ها در اين جنبش شما بوديد.تمامي رهبران ديگر چه اعلي حضرت همايوني چه نوري زاده و چه موسوي(كه بهونه بود) همه و همه براي به قدرت رسيدن بودند ولي در سخنان شما چيزه ديگري نهفته! شما طالب آزادي هستي چه اين رژيم باشه چه نباشه(اونطوري كه من فهميدم) ولي اون يكي ها همه و همه به خاطر قدرت مي خواستند بيان، هر چند شايد برخيشون به خاطر نجات ايران داشتند ميومدن!مثل اعلي حضرت

از اين بابت من افتخار مي كنم كه طرفدار چنين بزرگ مردي هستم! مشرقي مرد پاسدار شرق باشد كه در ميدان آزادي با آزادي كامل سرود هبستگي و ازادي رو با هم زمزمه كنيم.

پاينده و سرفراز باشيد

بدرود

ويشي | January 11, 2011 10:37 PM

با سلام
امیدوارم که حالتان خوب باشد
داریوش جان من از طرفداران شما هستم وسوالی در مورد شما و گوگوش عزیز داشتم
با توجه به گفت وگو شما در تلویزیون طپش مثل اینکه باخانوم گوگوش در ارتباط هستید ومیخواستم بدانم که ایا به فکر کنسرتی با ایشون هستید یا اهنگی مشترک
چون واقعا جای چنین کاری در موسیقی ما خالی است
با ارزوی موفقیت برای شما و خانواده ی محترم

علی رضا | April 23, 2010 03:39 AM

گوووووووووووووگووووووووووووووش
دايووووووووووووووووووووووووووش
ابيييييييييييييييييييييييييييييييييي
باهم کنسرت بگذارين خواهش ميکنم صميمي تر باشيدتا ما شاهد اين رويداد تاريخي باشيم
هر روز که ميگذرد من نااميد تر ميشوم

علیرضا | April 21, 2010 04:28 AM

درود بر داريوش امپراتور دلهاي آسموني
داريوش من فرهادم قبلا هم واست نوشته بودم.تو يه اسطوره براي ايرانيها هستي و مطمئنم همينطور باقي مي موني.خيلي دوست داشتم يه دست خط کوچيک ازت داشته باشم.داريوش از اينهمه ريا خسته شديم.نامردا ديگه حدي واسه خشونت نذاشتن.اما من مي دونم يه روزي هر روزي باشه دير وزود ما هم تنهاي خستمونو توي رود آزادي رها مي کنيم.انگار که بوي رهايي رو احساس مي کنم.اسمم فرهاده و عاشقه شيرين وفرهادتم.آيا وطن من بار ديگه سراي قوم پاک آريا مي شه؟
برام بنويس حتي اگه شده يه خط...
و جمله اخر...
من يه پيشنهاد واسه اسم البومت داشتم
فلات سبز آربايي
به ياد همه شهيدان جنبش مردمي ايران

اميدوارم روزي ببينمت...

فرهاد | January 5, 2010 10:10 AM

این مهدی خان معلوم نیست داره با همسایه بقلیشون حرف میزنه یا با خواننده محبوب دلها که ((از رقم خودش استفاده کنم)) 99.5%مردم قبولش دارن و اون 0.5% وقت آهنگ گوش کردن ندارن

رضا | October 14, 2009 02:38 PM

من اگر برخيزم
تو اگر برخيزي
همه برمي خيزند
من اگر بنشينم
تو اگر بنشيني
چه كسي برخيزد ؟
چه كسي با دشمن بستيزد ؟
چه كسي
پنجه در پنجه هر دشمن دون
آويزد.............

برای کوته فکرایی مثل اقای مهدی متاسفم و نگران.چطور ذهن بعضی ها به این شدت شستشو داده شده که این وضعیتو خوشبختی می بینن؟ خیلی توهین امیزه اگه این جوشش مردمی رو از گرسنگی یا از مخالفت بی دلیل و ... بدونی. ایرانی و اریایی همیشه در طلب عدالت و ازادی های مشروع بوده و نمی ذاره تازه به دوران هایی مثله تو خون شهیدارو این جوری پامال کنن.

marjan | August 20, 2009 02:11 AM

سلام درود بر داريوش اقبالي من يکي از طرفداران شما هستم به اميد ان روز که در ايران بخواني

حمید | August 1, 2009 07:45 AM

با تو اسان می شد از دست سیاهی ها گذشت
رو به سوی ظلمت شبهای بی فردا گذشت
بی تو ای ازادی ای والا کلام
گر نباشی در میان باید که از دنیا گذشت

گفتند خموش باشید
گفتیم نداییم

masoud | July 24, 2009 12:06 PM

سلام اقایه داریوش اقبالی نشان دادین که خون اریای در رگان شماس همیشه بوده و همیشه خواد بود ممنون از شما که با مردمان کشورتان هم دردی خود را نشان دادین

محسن | July 22, 2009 02:46 AM

من نمیدونم این آقا مهدی تو این جا چکار میکنه؟ آخه احمدی نؤاد چه سنخیّتی با هواداران داریوش ما داره ؟ با با بیخیال شین دیگه . بهتره سرتون رو با همون آمار های احمدی قشنگه ، گرم کنید نه اینکه به سایت کسی مثل داریوش بیایید که ربطی به شما نداره . آخه اینجا مال ایرانی هاست نه وطن فروش ها که بجای دلتنگی برای شهیدان ، دارند دنبال بهونه های تازه بر علیه موسوی میگردند . در ضمن از هواداری داریوش عزیز هم می خوام که اینقدر غلط املایی نداشته باشند تا مبادا به بی سوادی متهممان کنند . مثلاً یک عزیز در کامنت ها دیدم که کلمه ی « میخوام یعنی می خواهم » رو « میخام » نوشته که به معنی « میخ های من » هست نه به معنی خواسته ی من .
یا به جای سپاسگزار نوشته اند « سپاس گذار » که غلط است . ,و به جای واژه ی « مرحم » نوشته اند : « مرهم » که این هم نادرست است . مرحم درست است که از ریشه ی « رحم » و تسلی دادن است . از هوادارام داریوش می خواهم مواظب غلط املایی های خود باشند و اگر طرز صحیح نوشتن کلمه یا واژه ای را نمی دانند ابتدا بروند و دیکشنری های فارسی را نگاهی بکنند بعد بیایند مطالب جالب خود را بنویسند . داریوش جان اگه متوجه شدی من کی هستم خودت هم نظرت رو بگو .
قربان همگی :Alex

Alex | July 15, 2009 02:01 PM

سلام بر آقای داریوش
شما همیشه برای من نماد عشق و آزادی هستید سپاس گذارم از شما بخاطر همدل و هم صدا شدن با هم وطنا تون
این شعر زنده یاد شاملورو تقدیم میکونم به شما وهمه آزادی خواهان
هرگز از مرگ نهراسيده ام
اگر چه دستانش از ابتذال، شکننده تر بود.
هراس من – باری – همه از مردن در سرزمينی است
که مزد گورکن
از آزادی آدمی
افزون تر باشد
دوستت دارم داریوش جان
به امید آزادی

هوشنگ | July 12, 2009 02:46 PM

از 16آذر1332 تا 22خرداد1388 وتا همیشه تاریخ پیام همه دانشجویان مبارز این بوده است:
"اگر وطنمان را ویران کرده اند ،اگر آزادیمان را پایمال کرده اند ،اگر در بیداد روزها را سپری کرده ایم....
هرگز نمی توانند شرافتمان را از ما بگیرند..."

بیاد 18تیر1378
ئر روزهای سرخ و سیاه ،جوانه های امید و وحدت را در قلبهایمان پاسداری کنیم.[گل]

hosein | July 9, 2009 07:45 AM

سلام---می خواستم جواب آقای مهدی رو بدم---اولا داریوش مثل سران کشورمون که تحمل شنیدن نظر مخالف رو ندارن نیست و هر نظری رو میپذیره---میگی داریوش هم با شاه مخالف بود هم با این حکومت---چیز عجیبی هستش؟! خوب حضرت داریوش ، مثل من و خیلی ها با هر دو مخالف هستش---و این حرف شما خیلی کودکانه هستش---میگی نود و نه درصد مردم از این حکومت راضی هستند!!!!!!!!!!!!! این رو میتونی سال بعد به عنوان دروغ سیزده بگی----آخه با انصاف!!! این عدد رو از کجا در اوردی؟ لابد احمدی نزاد آمار داده!!!! میگی ما که میدونیم انخابات سالم برگزار شده!!! آره تو این رو میگی ولی جمعیت میلیونی که ریختن تو خیابون ها این رو نمیگن--چون حق با اونهاست---کی میگه دلیل خون های ریخته شده موسوی هستش؟!! دلیلش این حکومت کثیف و اون بسیجی های بی رحم و وحشی و خدا نشناس هستن---داریوش بدون اطلاع مطلب مینویسه؟؟!! جمعیت میلیونی که اعتراض میکردن اطلاع دقیق و روشنی نیست؟؟؟ این تظاهرات دلیل برای مخالفت نیست؟؟؟ حتما با این نظری که دادی فکر کردی که بهشت به تو واجب شده!!!! چون از رهبر و رییس جمهوری که به خیالشون نمایندگان خدا هستند!!!!! دفاع کردی---آره؟؟؟؟؟ راستی دلیل مخالفت داریوش و ما از این حکومت گرسنگی نیست---ما تشنه و گرسنه آزادی و حقیقت هستیم که تا امروز سیراب نشدیم---دلم برات میسوزه که چقدر کوته فکر هستی---البته تقصیر خودت نیست و این چیزها رو آدمهای بی ریشه و عرب دوست این حکومت به ذهن تو تزریق کردن---امیدوارم نظرم رو بخونی---یاحق

mohsen hoseini | July 7, 2009 04:03 PM

می خواستم از شما داریوش عزیز تشکر کنم که همواره مرهم بوده و هستید نه مثل عده ای که نه تنها تسکین نمی دهند بلکه جز سنگ اندازی و تمسخر از پشت مونیتورشان هیچ راه کار عملی ارائه نمی دهند. اینکه با ایران همدردی می کنید ولی به واسطه دوری نسخه ای نمی پیچید نشان بزرگی منش شماست.
مورد دیگر اینکه ما در جناب آقای موسوی تحقق آزادی مدنی و اصلاحات «بنیادی» آن هم به صورت یک شبه را نمی دیدیم ایشان مواضع شان را به صورت واضح بیان کرده بودند. گرایش ما به سمت ایشان دلایلی مشخصی داشت: ما دنبال شخصی بودیم که آباد نمی کند لااقل ویران نکند، احترام نمی خرد لااقل تحقیر نکند، راه آرمانشهر را نشان نمی دهد لااقل ناامید و سرخورده نکند آزادی مدنی نمی دهد لااقل تفتیش عقاید نکند و آزادی کاسه سر را به ما ببخشد! ما با انتخاب یک فرد میانه رو به دنبال اهرمی بودیم که علاوه بر ایجاد یک سری اصلاحات ظاهری، در فضای باز شده مجالی برای طرح خواسته های بیشتر و تلاش برای افزایش آگاهی جامعه از حقوق مدنی خود را داشته باشیم (آزادی حق همه ماست).
اینها خواسته های ما بود حالا شاید به نظر عده ای ساده یا احمقانه باشد شاید به نظر عده ای ما در حال فریب خوردن بودیم اشکالی ندارد آن ها نمی دانند امید زندگی در کشوری که نه تنها افق های روشن در آن وجود ندارد بلکه چند سراب آن هم در حال نابودی است یعنی چه؟ نمی دانند مه آلودی پیش پا یعنی چه؟ تصوری از جوان در حسرت نیستی ندارند..... باز هم از شما داریوش عزیز سپاسگذارم که با اینکه نمی توانید گرهی از گره های ما بگشایید حداقل برای ما مرهم بوده اید.

یک دوستدار | July 5, 2009 12:12 PM

با سلام و درود بر داريوش اقبالي عزيز

هميشه به ترانه هاي زيبا و پر محتواي شما گوش کرده ام ولي پس از وقايع دردناک اخير بيشتر دوباره مي سازمت وطن را گوش مي دهم و اغلب با آن اشک مي ريزم .اميدوارم روزگاري را ببينم که شما آن را در ايران عزيزمان بخوانيد .

در ضمن از تلاشها و بي طرفي هاي اخير شما در رابطه با اوضاع تاسف بار ايران تقدير و تشکر مي کنم اميدوارم تمام فعالين مبارز ايراني روزي مانند شما فکر کنند و سخن برانند .ايمان دارم آن روز روز پيروزي ملت ايران بر ظلم و تحجر و خودکامگي است.

دوستدار هميشگي شما محمد

محمد | July 5, 2009 02:01 AM

گیرم
کور
کر
و لالِ‌مان کردید؛
با رؤیاهامان چه می‌کنید؟

۩ ۩ ●•▪·˙·..شادی..·˙·▪•● ۩ ۩ | July 4, 2009 02:10 PM

با سلام به داریوش بهترین خواانده ی دنیا

ای همه شعر و حکایت،ای بزرگ ای بینهایت
ای همه دار و ندارم اعتبارم ای ولایت
گريه‌هام تو خنده‌هام تو گفتنم تو خواستنم تو
وقت زادن پيرهنم تو وقت مردن كفنم تو
پيش تو دريا حقيره حتي اين دنيا حقيره
كي مي‌تونه از تو باشه اما دور از تو بميره

من عاشق كي مي‌تونم لايق خاك تو باشم
من كه مي‌ميرم اگه كه يه روزي از تو جدا شم
لايق عشق تو يك روز كمون رو گذاشت تو جونش
اما باز پيش تو كم بود عشق آرش با كمونش

ای همه شعر و حکایت،ای بزرگ ای بینهایت
ای همه دار و ندارم اعتبارم ای ولایت

اگه تو بخواهي از من جرأت و نفس مي‌گيرم
از صدام يه تير مي‌سازم يه كمون به دست مي‌گيرم
حتي با دست بريده از صدام يه تير مي‌سازم
اگه تو بخواهي از من حتي جونم رو مي‌بازم

نصر من ا... و فتح قریب مرگ بر این دولت مردم فریب

مجید | July 4, 2009 05:07 AM

سلام به داریوش عزیز بهترین خواننده ی دنیا ، بهترین سمبل و نماد آزادی

با تو آسان میشد از دست سیاهی ها گریخت...

ما همیشه خواهان آزادی بوده ، هستیم و خواهیم بود.
"رای من کجاست" رو دور بندازید. فکر کردید اگه اون کسی که بش رای دادید رئیس جمهور میشد ما آزاد
میشدیم!!! چه خیال باطلی!!!
مگه ساعت شوم رو نشنیدید که میگه

خورشیدتو کی برده و کی سایه اتو آتیش زده! که از پی این همه شب ، شب رفته و شب اومده!

در طی این 30 سال ایران همیشه در خفقان بوده و تا وقتیکه اینها باشند هیچ فرقی نخواهد کرد.

نگفتمت با من بیا تا سرزمین خورشید
که رنگ غم بر قامت این سرزمین نشسته!

مجید | July 4, 2009 04:38 AM

سلام ، اگر راست میگوئید نظر مخالفت رو هم در وبلاگتان ثبت کنید . آقای داریوش خان اقبالی ای کسی که دم از مخالفت با جمهوری اسلامی میزنید با نظام شاهنشاهی هم که مخالف بودید ، با چی موافقید نمی دونم !!! ؟؟؟ دست از مخالفت بدون دلیل بردارید مردم تو ایران به خوبی زندگی میکنند ، چه گرسنه چه سیر اکثریت 99.5% با نظام موافقند . چه کسی رو گول می زنید ما که می دونیم انتخابات درست برگزار شده حتی ناظرهای آقای موسوی هم اینو میگویند حالا چرا مخالفت می کنه نمی دونم ، خودش رو با این اوضاعی که بوجود آورد خراب کرد حتی خیلی از اونایی که به ایشان رای دادن هم دیگه از ایشان راضی نیستند که باعث این خونهای ریخته شده ی بدون دلیل ایشان هستند . بدون اطلاع داریوش جان مطلب ننویس . اخبارت بوی مخالفت بی دلیل میده ، خودتان هم می دانید .

مهدی | July 3, 2009 08:39 PM

سلام به داریوش عزیز : تا کی باید ؟ دیگه خسته شدیم خیلی خسته تر از زمین و زمان
این روزا فقط آهنگات آرومم میکنه مخصوصا آهنگ وطن رو گوش میدم گریم میگیره ....

سکوت پر بهتر از فریاد تو خالیست
depth silent of better from empty clamor

احسان | July 3, 2009 03:39 AM

اين روزا که صبح ها شعار مي ديم و عصر ها با سرعت پايين اينترنت و فيلتر شکن دنبال خبريم و شب زمزمه ترانه هاي جاودان تو داريوش عزيز به ما اميد صبح فردا رو ميده. جاودانه صدا باز هم بخوان
من هم بيانيه انساني تو رو امضا کردم
اين روزا اين جمله رو زياد مي شنويم که سر به راه مملکت بايد نهاد

marzie | July 3, 2009 01:59 AM

... وطن پرنده ی پردر خون / وطن شکفته گل گلگون !!!

... یادشون رفته که اون شاه که به صد مهره نمی باخت /
تاج و از سرش تو میدون ، لشگر پیاده انداخت !

سلام داریوش عزیز ؛؛
به راستی به خود می بالم که هموطنی آگاه و مسئول چون شما دارم که در جایگاه یک هنرمند نسبت به دردهای هموطنانش بسیار حساس و متعهد هست . در وبلاگ ناقابلم هر چند کوتاه و قاصر یاد شما واقدامات ارزشمند شما را گرامی داشتم . برایتان آرزوی تندرستی و موفقیت در اهداف ارزشمندتان دارم . یا حق @};-

گلی | July 2, 2009 01:41 PM

با سلام...داریوش جان من هم بیانیه رو مثل تمام ایرانی های بیدار امضا کردم...داریوش جان تو این اوضاع اگه کاری ارائه بدهید بسیار جالب میشه...و حتی میشود در خصوص شهید ،خانم ندا باشه...یاحق

mohsen hoseini | June 30, 2009 08:25 AM

سلام يك شعر سرودم و تمام حرفم در آن شعر است.


ندا شكستن

ببين كه زخم‌هاي ما چگونه وا مي‌شود؟
تمام حس پنجره پر از ندا مي‌شود
دريغ من شكفتن است ميان بغض و آه تو
بيا ببين كه نام تو چرا جدا مي‌شود؟
زمين به بستر خودش گلوله مي‌زند به خود
زمين! چرا گلوله‌ات به قلب جا مي‌شود؟
مسير زخم‌هاي ما درون خاك جاري است
نداي زخم‌هاي ما پُر از صدا مي‌شود
كمي بيا به اين طرف، كسي به فكر خنده نيست
كسي نرفت خانه‌اش همه ندا مي‌شود
كمي بخند زير خاك به اين زمين بي‌حيا
ندا شكستنش چه بود، ندا، ندا مي‌شود
نداي ما به مسلخ است، سكوت مي‌كني دلم؟!
به يك نداي بي‌دريغ، خدا رها مي‌شود
ندا تمام مي‌شود مگر به مرگ يك ندا؟
هميشه فرصت من است، تنم گوا مي‌شود


آ- بي

sonai | June 30, 2009 12:54 AM

داريوش عزيز از صميم قلبم به تو سلام ميفرستم و تو را به عنوان يک ايراني نمونه ستايش ميکنم.

برادرم را گرفتند چون گفت رأي من کجاست.

ما ترسي از مردن نداريم و همه ي وجودم را براي ايران فدا ميکنم

نیما | June 29, 2009 09:47 AM

در روزهای سرکوب وبیداد و نزدیک شدن به سالروز قیام 18تیر 1378 همگی با قرار دادن پست های ویژه به مناسبت آنروز همصدایی و همدردی خود را با ملت ایران و تمام آزادیخواهان اعلام کنیم. [گل]

حسین | June 27, 2009 09:08 AM

بخواب ای خواهر نازم ندایم//که روح پاک تو گردد صدایم

ندا دادی تو ما را با صداقت//قسم بر آن نگاه بی گناهت

که رأیت را بگیریم از سیاهی//که همره ما نگردیم با تباهی

که همواره به ظالم ما بتازیم//که دائم جاودان راهت بسازیم

بخواب ای خواهرم آرام آرام//بخواب ای نو شکفته ای دلارام

شهید راه پاکی ها تو بودی//مبارز با تباهی ها تو بودی

تو که هرگز نبودی خار و خاشاک

چرا افتاده ای اینگونه در خاک؟

ندایم ای ندای سرزمینم//صدای جاودان این زمینم

صدای تو شود داد دلیران//ندای تو شود فریاد ایران

نیما | June 26, 2009 11:01 AM

با سلام در مورد حوادث اخير شعري ناقابل سروده ام استاد گرامي اگر بدرد سرودن باشد منت سرمان نهاده با صداي هميشه قشنگ تان اين چند سطر را که از زبان يک مادر ميباشد لطفا بخوانيد . دعاي همه مادران پشت و پناهتان باد / مادري که دو فرزند و همسرش را فداي ايران کرده / فداي تو باد مهسا از تبريز
گفتم هوا گرمه نرو بيرون
گفتا غروب خرداده
گفتم نسخه دکترم بگير
گفتا همه جا تعطيله
گفتم منه . مادر چشم براهم
گفتا خداوند نگهدارت
گفتم به جز تو کسي رو ندارم
گفتا همه ي ايران باهاته
گفتم طاقت دوريت رو ندارم
گفتا آزادي پر خونه
گفتم جلاد با لباس شخصي
گفتا گل ميدم ميگم چرا برادر کشي
گفتم درس و دانشگاهت
گفتا به ايران عشق ورزي
گفتم تويي عصاي دستم
گفتا هموطنانم زير مشت اند
گفتم منو با خودت ببر
گفتا طاقت باطوم رو نداري
گفتم شايد بر نگردي
گفتا خوابم ميشه تعبير
دکلمه
سوم تير فرزند
از تو ندارم خبر از تو ندارم خبر
دهه پنجاه يادم افتاد
بابات تو زندون قصر
بند شماره ۲
خواب ترو ديده بود
جنين در شکم همان موقع پرپر شد
همان موقع پر پر شد
با احترام به شما که استاد بي چون چراي موسيقي هستيد . بنده شعر مي نويسم ولي از موسيقي چيزي نميدانم در آخر ممنونم که نظر بزرگوارانه تان را به اين حقير بفرماييد مريد شما از تبريز

مهسا | June 25, 2009 06:03 PM

درود بر رهبرم ، ناجیم ، سرورم و تنها رفیقم استاد اقبالی بزرگ که همیشه و همه جا به یادتون هستم و
بهانه زنده بودنم فقط شمایید

استاد به گفته خودتان جنگل جاری رو به بیدار حتی اگر هم قامت یاران شکسته باشند

استاد ، رهبر من خیلی دوستون دارم

بهنام | June 25, 2009 11:22 AM

با درود . سلام به ندا يعني سلام به آزادي يعني سلام به شجاعت يعني سلام به ايران و ايراني . (در ايرانم و دلتنگ )

amin | June 25, 2009 10:43 AM

حق پرستان مملكت برباد رفت
راي ماو حق ما ازياد رفت
شد عزا روزسياه انتصاب
واي ايران سوي استبداد رفت
مردمان روح حقيقت نيست شد
ظلم آمد درد آمد دادرفت
صدهزاران سال اين بودست چرخ
صد هزاران داد بر بيداد رفت
كشته شد نفس جوانان وطن
جان شيرين از تن فرهاد رفت
صدهزاران سينه پر ازلاله شد
صد هزاران مادر از غمباد رفت
آنقدر شد حق مردم پايمال
تا فلك از جورشان فرياد رفت
كاوه آهنگري خواهم كجاست
كز قيامش ظلم و استبدادرفت
ملك ايران پاك خواهد شد ولي
عمر صدها چون مني برباد رفت

درود بر شهريار آزاد منش ايران داريوش عزيز

علي | June 25, 2009 07:04 AM

گویا که باور نمی دارند روز داوری را کین همه غلب دغل در کار داور میکنند داریوش نازنین بگوبگوستارهای که به خاک می ریزدفردا دوباره دوباره برمی خیزند بگوبگو وارثان سربدارن سرود فتح فردا را می خوانند بگو بادلهای سوخته ی مادران سوگ وار وطن چه می کنید بگو بادست تقدیر انتقام روزگار چه می کنید بگو به دزخیمان بگو به ظالمان

جبار | June 25, 2009 12:22 AM

ببین چگونه شمشیر بر سر من تاخته است ان کس که باور بی دریغ در او بسته بودم . داریوش نازنین بمان مادر را برای مادران داغ دار وطن که نگاهشان را از سنگ فرش کوچه ها بر نمی دارن دوباره بخوان دوباره بخوان

نوردین | June 24, 2009 11:37 PM

همین روزها ست

زیر ِ همین آفتاب ِ شرمگین

بر همین خاک است

سوزان ِ دوزخی

که در آسمان ِ بلند ِ وهم­ ات می­پنداشتی هست

تو و تاریخ ِ بی­ چشم و گوش و خفاشان ِ سفره­ ی خون­ ات

ای تو اهریمن ِ عِطر ِ قمصری

ای تقدس ِ وا­مانده در ­واژگان ِ خطابی ِ خنجر و خشاب

بَر همین سنگی که ندای ناکامم خُفت بَر حجاب ِ لخته­ ی سرخ

سوزان ِ دوزخ­ ات لهیب ِ می­ کشد

تا برای همیشه قصاص زمین را باور کنی

ای پشیز ِ نیستی خواه ِ تحکم

با توام!


سیروس شاملو

الهام | June 24, 2009 06:31 AM

ندای آسمان به زمین رسید ندای ما از زمین به آسمان رسید.
ندا رفت و دل ما خونین تر شد ندا رفت و قلب ما دلتنگ تر شد .
چه مظلومانه شایدم معصومانه در آخرین لحظاتت به آسمان آبی بالا سرت و به زمین زیر بدن پاکت می نگریستی ،چه دلتنگ کمک می خواستی . چقدر سوختم از دیدن رفتنت چقدر گریستم از خون گریه کردنت.
وای ندای من ،ندای ما ،ندای ایران تو رفتی اما خون تو در رگهای ما زنده است تو نماد آزادی هستی ،خون تو گرامی باد، پاک است و مطهر و عریان بی هیچ پرده ای دنیا برای تو گریست .
ما زنده ایم هنوزم ،ما راه خون تو را قطع نخواهیم کرد. ما تبلور امید را از خورشید ایران زمین ،از یادگار زرتشت می خواهیم ما راه خون تو را ادامه می دهیم .
ندای من، من قسم می خورم ،ما قسم می خوریم ،ایران زمین قسم می خورد بر این ظالمان پیروز شویم و تو را بار دگر با آزادی بر آسمان آبی زمانی که آزادی حق ما شد ،به تصویر بکشیم .

قلمی ست برای تمام داغداران
ایرانی از خون ندا شاید مرحمی
باشد و تلاشی دوباره برای
آزادی

هستی | June 24, 2009 03:46 AM

سلام داریوش عزیز
همانطور که حتما مطلع هستید خانم گوگوش نازنین در برنامه صدای آمریکا ، خبر از همکاری با شما در آینده نزدیک دادند،
امیدوارم گام های جدی برداشته شده باشد و به زودی شاهد این رویداد بزرگ باشیم
به نظر من شما و خانم گوگوش ، تنها خوانندگانی هستید که صلاحیت این را دارید که در کنار هم قرار گیرید و میتوانید زیباترین زوج هنری برای همیشه زمانها باشید.
در شرایط کنونی جامعه ما نیاز به اتحاد و همبستگی بیشتر دارد و شما عزیزان با اجرای کارهای مشترک میتوانید نماد این همبستگی باشید.
به امید آن روز......

شاهرخ | June 24, 2009 02:23 AM

آزادي..آزادي..آزادي..
تکرارش مي کنم..بار ها و بارها..چيزي به جز يک علامت"؟!"نمي يابم!!!

۩ ۩ ●•▪·˙·..شادی..·˙·▪•● ۩ ۩ | June 23, 2009 03:44 PM

سلام بر داریوش همیشه عاشق.

زنده باد زندگی:
زنده باد عشق
زنده باد آزادی
زنده باد صلح
زنده باد نگاه عاشق
زنده باد لبخند
زنده باد شادی...

چرا مرده باد بگويم؟
آنها-
دشمنان حيات
در سرزمين من،
خود هر روز تشييع میکنند
اندام بی «جان» خود را
در تابوت جهالت خویش
تا گورستان ظلمت!

آرش | June 23, 2009 02:05 PM

سلام داريوش عزيز
اين روزها عجيب دلم ترانه ( غريب وطن ) رو کرده

محدثه | June 23, 2009 01:19 PM

ذهنم هجو مینویسد گاهی

هجو درد ، هجو نفس ، آزادی


هجو آفرینش لاله ی واژگون...

هجو آهنگ خواب بر تن رند درویش !

هجو یک تناقض... دولت ، کمونیسم

زندگی اما قصیده ایست که گاه

میبینند مردمانش تن سرد شعر را


و تن گرم سیاست را .

and now... Nothing else Matters

احسان | June 23, 2009 11:35 AM

ایران من.
نفسم را پر پرواز از توست.به دماوند تو سوگند.خون پاکم که در ان عشق تو می جوشد وبس تا تو ازاد بمانی به زمین ریخته باد.

حسن | June 23, 2009 04:40 AM

با درود بر ياور هميشگي ايران
داريوش گرامي
ايران ما امروز بيش از پيش به شما نياز دارد ايران ما هميشه ايستاده خواهد بود
از شما خواهشمنديم آهنگ آهاي جوون رو به صورت كامل يعني ورژن 5 دقيقه ي رو با كيفيت عالي در اين وبلاگ قرار بدين به شكل صوتي كه راحت تر دانلود بشه
چون به شكل باور نكردني محرك مردم هست
با سپاس فراوان
جاويد ايران آزاد

كورش | June 22, 2009 08:49 AM

درود بیکران بر یاور همیشه مومن ملت آزادیخواه ایران. جناب داریوش به دلیل فیلترینگ و سرعت بی نهایت پایین اینترنت ِ اینروزها، نتوانستم ویدئوها را ببینم ولی به هر روی لازم دیدم که حضور شما، هنرمند میهن پرست، شهادت هموطنانمان را تسلیت گفته و از تلاش پی گیر شما در راه آزادی و نجات ایران و ایرانی قدردانی نمایم.
به امید روزی که میلیونها هوادار و دوستدار شما بتوانند در خاک پاک و گلگون ایران اهورایی صدای شما را بشنوند که فریاد برمی آورید: «شرف نفس من، اگه شد قفس من، به سکوت تن ندادم، تا نمیرم بی کفن...»
با آرزوی ایرانی آزاد و آباد
دوستدار شما
آریوبرزن

آریوبرزن | June 22, 2009 12:53 AM

گل زرد و گل زرد و گل زرد

بيا با هم بناليم از سر درد

عنان تا در کف نا مردمان است

ستم با مرد خواهد کرد نامرد

گل پر پر کجاي؟ گيرم سراغت

صداي گريه مي آيد ز باغت

صداي گريه مي آيد شب و روز

که ميسوزد دل بلبل ز داغت

نگاه چشم بيما رت چه خسته ست

کبوتر جان پرو و بالت شکسته ست

کجا شد بال پرواز بلندت؟

سفيد و خشک لبها يت که بسته ست
.................................
محضر فرماندهي محترم لشگر ايمان عشق مسئو ليت و امانتداري داريوش عزيز درود و سلام

چه بنويسم؟ از کجا بنويسم؟ از فرياد هامان؟

از بغض هامان؟ از کشته شدن ندا در کف خيابان؟

از پر پر زدن ناصر در کوي دانشگاه ؟

از ريختن خون مبينا در دانشگاه؟ .........

چه بگويم ؟ ايناني که اسم بردم تا قبل از ۲۲ خرداد

نفس ميکشدند در همين خفقان ... ديگر راضي بودن

حتي به همين خفقان ...اما ابليس پيروز مست

در آخر چشم ديدنشان را نداشت و سور عذايشان را

به سفره نشست.......
چه بگوييم؟

از چنگال وحشي اين روشني ستيزان ؟

از شيون مردم چطور؟

داريوش جان پيامت را گرفتيم ... فريا دمان ميکنيم

چرا که امروز سکوت نعره ميزند

سکوت نعره ميزند

با زهم حرف دلمان را زدي

با زهم حسمان کردي

اصلا انگار اينجاييي

آري آري اينجايي اينجايي

ديدي؟ ميبيني؟ پر پر زديم

شکستيم ..............
........
ديدي؟ در شهر ما نقاب شير به کفتار زدند

اينجا سهم ما به جز تا زيانه نيست


راستي آيا نميدانند که ميدانم؟؟؟؟؟

آيا گمان کردند که ميمانند؟
.........................................

طا ها (اسم شب) | June 21, 2009 05:51 PM

ما مي ترسيم ! ما همه از آينده اي مي ترسيم كه فرزندانمان به خاطر حماقتمان به سخره‌امان گيرند.
ما مي ترسيم كه حافظه تاريخي كودكانمان به دروغ ، به گول خوردن ، به ساكت شدن و فرياد نزدن ، به ظلم ديدن و آه نگفتن عادت كند.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

گرگها خوب بدانند در این ایل قریب
گر پدر مرد تفنگ پدری هست هنوز

گرچه مردان قبیله همگی کشته شدند
توی گهواره چوبی پسری هست هنوز

آب اگر نیست نترسید که در قافله مان
دل دریایی و چشمان تری هست هنوز...

زهرا رهنورد

یک سیز | June 21, 2009 02:55 PM

اعتراض ترانه ای که در پیامد خونین اعتراضات مردمی در تهران رخ داد ، سروده شد

*********

بخواب ای ستاره ای ماه /
بخواب ای جوان آه /
بخواب ای خفتۀ بیدار /
بخواب در سرزمین جانسپار /
گریه نکن عزیزم /
از صدای هر گلوله /
که اعتراف به حضور /
شب و ظلمه /
ای مادر سوگوار و خسته /
ای همعزای سوگوار دلشکسته /
به سوگ رازقی های پرپر /
فریاد کن از نو باغ سوخته /
بخواب ای ستاره ای ماه /
بخواب ای جوان آه /
بخواب ای خفتۀ بیدار /
بخواب در سرزمین جانسپار /
گریه نکن عزیزم /
مشت تو صدای سازه /
که همآوایی تو و من /
یه غمگنانه آوازه /
ای قبیلۀ فدایی /
ای غرور رهایی /
بنام این دل و جان /
بخوان تزانۀ آزادی /
تمام کوچه ها برزن /
تمام دست ها جدا از تن /
تمام چشم ها گریان /
تمام خانه ها گورستان /
بخواب ای ستاره ای ماه /
بخواب ای جوان آه /
بخواب ای خفتۀ بیدار /
بخواب در سرزمین جانسپار /
به سوگ تو ای خفتۀ بیصدا /
بخواب ای بیصدای خوش صدا /
بخواب ایران برجا می مونه /
سوگند ای کودکان فردا /

شنبه 30/03/1388
اين شعر رو در غروب شنبه سرودم به ياد نازنينان کشته شده در تظاهرات شنبه عصر در ميدان انقلاب تهران / منتظر ترانه هاي جديدت با موضوع اين روزهاي وطن هستيم . گفته بودي شعر بديم و شما انتخاب کني و بخواني . اينم شعر بنده تقديم به شما . داريوش در تلويزيون ديدمت که در پاريس در تظاهرات شرکت کردي و پابه پاي مردم حضور داشتي. مثله خود بنده و خيلي از بچه هاي گروه به اميد حضور در کنار هم در ايراني کاملا آزاد. با سپاس

رضا دست÷اچه | June 21, 2009 02:46 PM

سلام به یگانه صدای غم که از دل مردم درد کشیده مردم ایران بیرون میاد.

هم مرگ بر جهان شما نیز بگذرد

هم رونق زمان شما نیز بگذرد

وین بوم محنت از پی آن تا کند خراب ،

بردولت آشیان شما نیز بگذرد.

باد خزان نکبت ایاٌم،ناگهان ،

بر باغ وبوستان شما نیز بگذرد.

آب اجل که هست گلو گیر خاص وعام ،

بر حلق و وبر دهان شما نیز بگذرد.

ای تیغتان چو نیزه برای ستم دراز،

این تیزی سنان شما نیز بگذرد.

چون داد عادلان به جهان در بقا نکرد،

بیداد ظالمان شما نیز بگذرد.

در مملکت چو غرٌش شیران گذشت و رفت ،

این عو عو سگان شما نیز بگذرد.

آنکس که اسب داشت غبارش فرو نشست،

گرد سم خران شما نیز بگذرد.

بادی که در زمانه بسی شمع ها بکشت،

هم بر چراغدان شما نیز بگذرد.

زین کاروانسرای ، بسی کاروان گذشت ،

، نا چار کاروان شما نیز بگذرد.

ای مفتخر به طالع مسعود خویشتن،

تاًثیر اختران شما نیز بگذرد.

این نوبت از کسان ، به شما ناکسان رسید،

نوبت زناکسان شما نیز بگذرد.

بیش از دو روز بود از آن دگر کسا ن،

بعد از دور روز ، از آن شما نیز بگذرد.

بر تیر جور تان، زتحمل سپر کنم،

تا سختی کمان شما نیز بگذرد.

در باغ دولت دگران بود مد تی ،

این گل ، زگلستان شما نیز بگذرد.

آبی است ایستاده در این خانه مال و جاه،

این آب نا روان شما نیز بگذرد.

ای تو رمه سپرده به چوپان گرگ طبع ،

این گرگی شبان شما نیز بگذرد.

پیل فنا ،که شاه بقا،مات حکم اوست ،

هم بر پیادگان شما نیز بگذرد.

ای دوستان ، خواهم که به نیکی دعای سیف ،
یک روز بر زبان شما نیز بگذرد.(**)

احسان | June 21, 2009 02:17 PM

ba salam be dariush aziz dorod bar to wa dorod be tamam jawanan iran
az koday bozorg mikam ke be mardom iran komak koneh wa mikstam be dostany ke dar iran hastan be gam ke ma ham hamrah shoma hastim
dast be daste ham bediyem man wa to ma beshim ta betawanim dobareh watan ra besazim
be omid azady
dariush aziz dastet dard nakoneh

payam | June 21, 2009 01:42 PM

رازقي پرپر شد باغ در چله نشست
تو به خاك افتادي كمر عشق شكست
ما نشستيم و تماشا كرديم

دلم مي‌خواد گريه كنم براي قتل‌عام گـل
براي مرگ رازقي دلم مي‌خواد گريه كنم
براي نابودي عشق واسه زوال عاشقي
وقتي ‌كه قلبها و گـلها شكسته و پرپر شدن
وقتي ‌كه باغچه‌هاي عشق سوختن و خاكستر شدن
من و تو از گـل كاغذي باغچه‌اي داشتيم توي خواب
با خشتهاي مقوايي خونه مي ‌ساختيم روي آب
وقتي ‌كه ما تو جشن شب ستاره بارون مي ‌شديم
وقتي ‌كه پشت سنگر سايه‌ها پنهون مي ‌شديم
از نوك بال كفترها خون پريدن مي ‌چكيد
صداي بيداري عشق رو خواب شب خط مي ‌كشيد

دلم مي ‌خواد گريه كنم براي قتل‌عام گـل
براي مرگ رازقي دلم مي ‌خواد گريه كنم
براي نابودي عشق واسه زوال عاشقي

از پشت ديوارهاي شهر انگار صداي پا مياد
آوازخون در به در انگار يه همصدا مي‌خواد
ابر سياه رفتنيه خورشيد دوباره در مياد
دوباره گـل ميده از عاشقها خبر مياد

دلم مي ‌خواد گريه كنم براي قتل‌عام گل
براي مرگ رازقي دلم مي ‌خواد گريه كنم
براي نابودي عشق واسه زوال عاشقي

به یاد خواهرم ندا...

از خون جوانان وطن لاله دمیده

Alireza | June 21, 2009 08:25 AM

خدایا یار و یاور این مردم بی گناه تویی؟؟؟؟؟؟؟

نادر | June 21, 2009 05:50 AM

salam bar abar marde iran...salam bar yavare hamishe momene iran...man az iran hastam nazaninam....dariush mishenavi in tapeshe table mast....dar tazahorati ke haruz dar tehran hast mardom ahangato zemzeme mikonan..ajab be hagh gofti ke dar keshvare ma sorbe sozan ast pasokh gar beporsi az edalat...be omide azadi.dorode bi payan bar to.

bardiya | June 21, 2009 02:38 AM

درود بر تو يگانه ي بي تكرار
درود بر تو پدر دلسوز ميهن
مي بيني به كجارسيده اند اين نا مردمان؟ در اوج وقاهت در برابر مردم، به روي اين همه جوان شمشير از رو مي بندند و رجز مي خوانند
آه ديدي وطنم ويران شد
خانه ام خانه ي زندان بان شد
قفس كوچك من زنداني
به بزرگي همه ايران شد
...
تا چراغ وطنم خاموش است
سوگوارانه جهان مي گذرد
خون گل مي چكد از ثانيه ها
شب، شب پر از نعش جوان مي گذرد
..
چه زود تصوير واقعي دكلمه اي كه خواندي در برابر چشمانمان هويدا شد!
كاش آنها كه از خارج اين مرزها با ديدن اين آب گل آلود چنگ و دندان تيز كرده اند و هر روز خوراك تبليغاتي بر ضد جنبش مردم به رژيم مي دهند كمي در سخنان حكيمانه ي شما تامل مي كردند و دست از نسخه نويسي براي اين مردم دلخسته مي شستند
راستي، اگر تو نبودي و ترانه هاي تو، بگو كه چگونه مي توانستيم اين بغض فرو خورده چنذين ساله را زار بزنيم؟

حسين | June 21, 2009 01:38 AM

با افتخار يکي از هوادارانت هستم
با گوش جان پيغامهاي تو عزيز را شنيدم و به راستي که چقدر خوب تحليل کردي درد و رنج مردم سرزمينت را.
هميشه با تو هستيم اي آزاد مرد
به اميد آزادي...
------------------------
ايران از غصه مي ميرد
گل از باد زمستاني
شعور شعر ناپيدا
در اين مرداب انساني
همه جا چکمه قدرت....
گلوي هر قناري را بريدند از سر نفرت....

omid | June 21, 2009 01:01 AM

سلام داريوش عزيزم
اول روز پدر را به شما و تمام پدرها تبريک ميگم .
ممونم از تو بزرگوار که به خاطر ايران و همراه با ما وارد صحنه اعتراض شدي و هميشه از اينکه يکي از طرافداران تو هستم احساس غرور ميکنم . ابن روزها تهران برگشته به سال ۵۷ صحنه هايي که من هميشه توي تلويزيون ميديدم رو با چشمانه اشک آلود خودم از نزديک ديدم که چگونه جوانها رو به خاک خون ميکشيدن و مطمئنم که شما هم تصاوير و عکسها رو ديدي . به اميد آزادي .... آزادي حق من نيست آزادي حق تو نيست آزادي حق ماست .....
ياور هميشه مومن من دوستت دارم

کیوان | June 20, 2009 10:31 PM

Dariush jaan, you have been the voice of 3 generations (like a second father to me). Seeing your message today on your website gave me the strength to know that there is hope afterall.

REZA | June 20, 2009 10:02 PM

داریوش عزیز

خوش‌حال‌ام که اصلاحات را در معنای کل دوست دارید. شما گفتید که در ایران نیستید و می‌بینم که بهتر از دیگرانی که در ایران هستند وضعیت را تحلیل کردید. همین‌که می‌گویید شما نسخه‌ای ندارید به سبب این‌که این‌جا نبودید نشان از درایت و آگاهی و شعور شما دارد.

درود بر شما! پاینده و آزاد ایران!

محمود | June 20, 2009 10:00 PM

نام:

ایمیل:

صفحه شخصی:

نظر:

فارسی English

لطفا بيش از يک‌ بار کليد «بفرست» را فشار ندهيد؛

لطفا مرتبط با مطلب اصلی، گویا و در صورت امکان کوتاه بنویسید؛

وارد نمودن نام و آدرس ایمیل معتبر الزامی است؛

اطلاعات تماس شما نزد مدیریت و نگارنده وبلاگ محفوظ است؛

نظر شما پس از بازبینی منتشر خواهد شد؛

در صورت عدم تمایل به درج و انتشار نظرتان در وبلاگ، این درخواست را در نظرتان ذکر نمایید.



ارسال مطلب به دوستان

آدرس ایمیل گیرنده را وارد کنید:

آدرس ایمیل خود را وارد کنید:

می توانید به این ایمیل یک پیام هم اضافه کنید (اختیاری):